Publisher is the useful and powerful WordPress Newspaper , Magazine and Blog theme with great attention to details, incredible features...

Njihuni me “Shkretërirën” që po furnizon revolucionin e makinave elektrike në botë

Makinat e hijshme dhe futuriste të “Formula E” zmadhojnë pamjet e qytetit nëpër botë me shpejtësi mbi 300 kilometra në orë, duke udhëtuar nga zero në 60  km/h në vetëm 2.8 sekonda.

Nëse energjia elektrike është pjesë e rëndësishme e “Formulës E” kjo është për shkak se makinat në rrugë mundësohen nga një bateri prej 200 kilovatësh të siguruar nga “McLaren Applied”.

Muajin e kaluar gara e “Formula E” ishte në Amerikën e Jugut për Santiago ePrix – qyteti ka qenë shtëpia e zhurmshme metropolitane e garës në Formula E të Kilit për tre vjet radhazi. Shtatëqind milje në veri të kryeqytetit është shkretëtira plotësisht e shkretë Atacama dhe është pikërisht ky vendi ku gjendet burimi që ndihmon në fuqizimin e makinave të “Formula E”.

Banesa të kripës

Kjo mund të duket një tokë shterpë, por është gjithashtu shtëpia e një prej mineraleve më të vlefshme dhe më të rëndësishme për jetën moderne: litiumi.

Është një substancë e rëndësishme sepse lejon ruajtjen e energjisë në bateritë rimbusheshe, të cilat përdoren në shtëpi, laptopë, karrige me rrota elektrike, panele të energjisë diellore – dhe automjete elektrike.

Kili ka shumë litium. Vendi i Amerikës së Jugut është përshkruar si “Arabia Saudite” e litiumit për shkak të rezervave të pasura që mban në banesat e tij të kripës.

Kili ka rreth 48% të rezervave të litiumit në botë – pothuajse të gjitha këto janë në banesat e kripës së shkretëtirës Atacama – sipas qeverisë së Kilit. Vendi i Amerikës së Jugut është gjithashtu përgjegjës për prodhimin e 19% të prodhimit të litiumit në botë, sipas Anketës Gjeologjike të SHBA.

Procesi

Përqendrime të larta të litiumit gjenden në një shëllirë të kripur të pompuar 30 metra nën sipërfaqen e dyshemesë së shkretëtirës.

Në një seri liqenesh të bëra nga njeriu, shëllira është “e precipituar” – një proces që përfshin avullimin e ujit dhe nxjerrjen e mineraleve sekondare nga shëllira përgjatë 18 muajve.

Ndërmarrja transporton më pas përqendrimin e litiumit në një rafineri në Antofagasta, një qytet 170 milje në perëndim të shkretëtirës.

Nga atje, papastërtitë hiqen, përpara se koncentrati të thahet dhe më pas të grillohet në një pluhur të bardhë të imët.

Është një proces jo pa polemika; liqenet e bëra nga njeriu dhe avullimi i ujit e kanë vënë nën hetim kompaninë.

Meqenëse uji është i kufizuar në mënyrë kritike, njerëzit indigjenë në rajon kanë frikë se niveli i ujit të nevojshëm për të prodhuar litium – deri në gjysmë milioni fuçie për ton – mund të thajë burimet.

Duke e zgjatur jetën e baterisë

Lenny-Pessagno theksoi se pavarësisht ndikimit në rajon, bateritë e litiumit mund të kenë jetë “shumë të gjatë”.

“Bukuria e baterisë së automjeteve elektrike Tesla 3 është se do të zgjasë 10 vjet dhe do të ketë një jetë të dytë si ruajtje sekondare,” tha ajo.

“Pra, një shtëpi që ka panele diellore mund ta ruajë atë energji në mënyrë që natën të ketë ende energji. Dhe atëherë ajo në të vërtetë do të riciklohet.”

Kërkimet janë duke u ndërmarrë në Universitetin e Kilit për të zgjatur jetën e një baterie litiumi.

Efektet e këtij hulumtimi tashmë janë ndjerë në “Formula E”. Për katër sezonet e para të kampionatit, shoferët duhej të ndryshonin në një makinë të ndryshme në mes të garës për shkak të mungesës së energjisë në bateri.

Që prej vitit 2018 dhe prezantimi i modelit të garave Gen2, makinat mund të zgjasin gjithë garën.

Presidenti i FIA-së, Jean Todt ka zbuluar së fundmi në përparimin që ka bërë sporti tashmë dhe ndikimin që do të ketë potencialisht në shoqëri.

“Duke marrë parasysh që kemi filluar me dy makina të nevojshme për të përfunduar një garë dhe tani, pas pesë vjetësh, ne mund ta bëjmë atë me vetëm një është e jashtëzakonshme sepse mund të demonstrojmë që garat me motor nuk janë vetëm një shfaqje, por edhe një laborator.

“Unë kam thënë gjithmonë se formula “Formula E” është kategoria që duhet të ketë vizionin për të ardhmen,” tha ai.

“Disa njerëz pyesin nëse mund të jetë një konkurrent i Formula Një, por është plotësisht ndryshe – është në një klasë të vetën.”(CNN)

Scan,  10.02.2020