Publisher is the useful and powerful WordPress Newspaper , Magazine and Blog theme with great attention to details, incredible features...

Revolucioni i makinave elektrike

Një ndryshim është në proces në rrugët evropiane. Përdorimi i automjeteve elektrike parashikohet të niset në të gjithë Evropën. Kjo është një lëvizje që mund të ndihmojë të hapë rrugën për një sistem më të gjelbër të transportit rrugor, por ajo që mund të paraqesë sfida është përmbushja e kërkesës për energji dhe investimi në infrastrukturën përkatëse.


Automjetet elektrike me bateri po hyjnë në tregun masiv, falë përparimeve të shpejta në teknologji dhe rënien e çmimeve të modeleve të reja në vitet e ardhshme për shkak të sistemeve më të lira të baterive. Prodhuesit e makinave po përfitojnë nga kërkesa në rritje për makina më të gjelbra dhe më pak ndotëse, pas shqetësimeve të shëndetit lidhur me ndotjen e ajrit. Prodhuesit kryesorë të makinave po pretendojnë se modelet e reja të makinave elektrike janë më të besueshme dhe më të qëndrueshme.

Shitjet e automjeteve elektrike anembanë Bashkimit Evropian (BE) kanë ndjekur një rritje që nga viti 2008, 49% në 2015 krahasuar me shitjet e vitit 2014. Pavarësisht nga rritja e ngadaltë në vitin 2016, kjo rritje pritet të vazhdojë në një periudhë afatgjatë. Megjithatë, makinat me naftë dhe benzinë ​​mbeten mbretërit e rrugës. Në përgjithësi, në vitin 2016, 49.4% e të gjitha makinave të reja të pasagjerëve të regjistruara në BE përdorin naftë dhe 47% përdorin benzinë. Automjetet hibride përfaqësojnë një pjesë të vogël të shitjeve totale, duke përbërë 1.1% të të gjitha makinave të reja të shitura në BE. Bazuar në tregun e sotëm, pjesa e tregut në të ardhmen për automjetet e reja elektrike pritet të jetë 2-8% deri në 2020-2025.

Disa studime kanë arritur në përfundimin se kostoja mbetet arsyeja kryesore pse konsumatorët ende nuk i përdorin plotësisht veturat elektrike, si dhe besueshmërinë e teknologjisë së re. Shqetësimet lidhur me gamën e automjeteve dhe jetëgjatësinë e baterisë, mundësinë e karikimit dhe kostot e pronësisë, përfshirë taksat dhe mirëmbajtjen, gjithashtu mbeten një çështje problematike.

Tërheqja ndaj makinave elektrike

Përkundër sfidave, automjetet me energji elektrike nxiten si një kontribues kyç për ndërtimin e një sistemi të lëvizshmërisë së qëndrueshme për të fuqizuar nevojat e transportit. Rritja e përdorimit të automjeteve elektrike, sidomos kur mundësohet nga burimet e ripërtëritshme të energjisë, mund të luajë një rol të rëndësishëm në qëllimin e BE për të reduktuar emetimet e gazrave serrë me 80-95% deri në vitin 2050 dhe për të shkuar drejt një të ardhmeje me karbon të ulët.

Automjetet me energji elektrike në përgjithësi janë shumë më efikase për energji sesa ato me lëndët djegëse fosile. Varet nga mënyra se si prodhohet energjia elektrike, rritja e përdorimit të makinave elektrike me bateri mund të rezultojë në emetime më të ulëta të dioksidit të karbonit dhe të oksideve të azotit dhe ndotësve të ajrit (PM), të cilat kanë qenë shkaqet kryesore të problemeve të cilësisë së ajrit në shumë qytete të Evropës.

Nga të gjitha vendet evropiane, Norvegjia po udhëheq rrugën në përqafimin e makinave elektrike. Tani në Norvegji ekzistojnë mbi 100 000 automjete elektrike dhe shoqata e automjeteve elektrike në vend, që ka për qëllim ta rrisë këtë numër deri në 400 000 deri në vitin 2020. Në shumë vende evropiane, rritja e makinave elektrike është në sajë të shumë stimujve dhe subvencioneve në dispozicion për të tërhequr shoferët e makinave për të qenë “të gjelbër”, duke përfshirë përjashtimet nga taksat dhe parkim falas për makinat elektrike. Skema të tilla mbështetëse kanë një ndikim të madh në shitjet.

Ndikimet në cilësinë e ajrit dhe ndryshimet klimatike

Një bum në përdorimin e automjeteve elektrike do të rezultojë në një reduktim të emetimeve të gazrave serrë dhe përmirësimin e cilësisë së ajrit në qendrat e qytetit dhe në mënyrat kryesore të transportit. Megjithatë, rritja e kërkesës për energji elektrike në makinat elektrike do të përbëjë një lloj tjetër sfidash për ofruesit e energjisë. Një analizë Agjencisë Evropiane të Mjedisit sugjeron që nëse përdorimi i automjeteve elektrike arrin 80% deri në vitin 2050, kjo do të kërkonte një shtesë prej 150 gigawatt të energjisë elektrike për t’i karikuar ato. Konsumi i përgjithshëm i energjisë elektrike nga automjetet elektrike në Evropë do të rritet afërsisht nga 0.03% në 2014 në 9.5% në vitin 2050.

Në varësi të burimit të energjisë elektrike të përdorur, efektet pozitive mbi klimën dhe cilësinë e ajrit mund të kompensohen nga emetimet shtesë nga sektori i energjisë. Rritjet e emetimeve do të jenë më të dukshme në qoftë se kërkesa shtesë e energjisë plotësohet nga energjia elektrike nga impiantet me qymyr. Në përgjithësi, dioksidi i karbonit, oksidet e azotit dhe emetimet e grimcave nga transporti rrugor që do të shmangeshin, vlerësohen të tejkalojnë emetimet më të larta nga prodhimi i energjisë elektrike në nivel të BE.

Agjensia Europiane e Mjedisit,  22.02.2018