Publisher is the useful and powerful WordPress Newspaper , Magazine and Blog theme with great attention to details, incredible features...

Ekopolitikë, “Problemet e tregut të karburanteve”

Rritja e çmimit të karburantit është trajtuar në studion e “Ekopolitikë” me gazetaren Aurora Sulçe.

Flamur Makishti, përfaqësues i Unionit të Shoqërive të Karburanteve dha disa arsye se përse është rritur çmimi i karburantit në vendin tonë, duke renditur si faktor kryesorë taksat e larta.

Dritan Spahiu, Drejtor për Hidrokarburet në Ministrinë e Industrisë dhe Energjisë tha se vetëm në rajonin Tiranë-Durrës ka aq pika karburanti sa ka e gjithë Maqedonia. Edhe pse këtë nuk e konsideroi si normale, Spahiu tha se kjo ndihkmon pozitivisht pasi rrit konkurrencën.                

Flamur Makishti: Kohët e fundit ka pasur një rritje të tregut për shkak të rritjes së bursës ndërkombëtare. Sot aktualisht është 509 dollarë për ton dhe rritjes së dollarit që sot është 125.19 kursi ditor, krahasaur me muajin e parë që ishte 410 toni. Një nga arsyet e tjera të rritjes së çmimit të karburanteve është taksa e lartë këtu në Shqipëri. Akciza është 37 lekë për litër, taksa e qarkullimit është 27 lekë për litër, TVSH është 20%, markimi është 0.737 lekë për litër, skanimi është 18 euro për një bot. Janë shpenzimet operative që e shtojnë edhe 1 lekë për litër. Veç këtyre rritjeve që janë më të larta në rajon janë edhe shpenzimet e tjera portuale që shkojnë 7 dollarë për ton. Këtu futen analizat e ISHTI, tarifat e skanimit që janë 5 dollarë për ton, SGS që është 2500 euro për një anije, këtu futen tarifat e shkarkimit etij.

Sa ndikojnë taksat?

Flamur Makishti: Në rritjen e çmimit ka ndikuar kohët e fundit edhe taksat vendore, duke future edhe taksën e reklamave që në Tiranë është 450 mijë lekë ose 45 mijë lekë për 1m2. Këtu ndikojnë edhe tarifa të tjera të IQT dhe shumë e shumë taksa të tjera.

Nëse do ta merrnim me % sa ndikon niveli i taksave tek çmimi fundor sa %?

Flamur Makishti: Afërsisht 60% janë vetëm taksat.

Dritan Spahiu: Në shitjet me pakicë kemi një situate e cila nuk është normale. Pra po të shikojmë gjerësisht në Europë nuk mund të konceptohet që një rrugë mund të ketë 30,40 apo 50 pika karburanti. Pra vetëm në Durrës ka aq pika karburanti, ose ka më shumë pika karburanti sa ka në të gjithë Malin e Zi. Ose në Rajonin Tiranë-Durrës ka aq pika karburanti sa ka e gjithë Maqedonia. Pra numri është shumë i madhe.

Si ndikon kjo tek tregu?

Dritan Spahiu: Në fakt kjo duhet të ndikojë pozitivisht sepse ka konkurrencë në treg.

Ndodh kjo?

Dritan Spahiu: Duhet ti referohem hetimeve të Autoritetit të Konkurrencës që është i vetmi organ që  kopetencën të drejtën dhe detyrimin për të verifikuar bashkëveprime mes operatorëve për të fiksuar çmimet. Nuk është e thjeshtë të vërtetosh dakordësinë e operatorëve ose jo për të fiksuar çmimet.

Ka fiksim të çmimeve të karbranteve në treg?

Flamuri Makishti: Janë kompanitë serioze që kanë çmim fiks. Kompani të tjera ose individë të tjerë lëvizin me çmime. Unë dua të them që ne jemi më të shtrenjtët në rajon. Mjafton që vetëm taksën e qarkullimit ta heqim është 27 lekë/litri. Pra nëse çmimi mesatar është 162 lekë/litër do heqim 27 lekë do do barazohemi me Gjermaninë. Nëse do ketë heqje të taksës së qarkullimit ne  do barazohemi me rajonin.

Sejdarasi: Në buxhetin e shtetit vetëm ne nëse do të pastronim jo vetëm thjesht taksën e qarkullimit, por të gjitha taksat pa përjashtim ne dilnim vendi i parë në rajon për çmimin e  ulët të karburanteve ja kalonim edhe Maqedonisë në atë kohë kur është bërë edhe analiza. Por efekti që vinte në buxhetin e shtetit për shkak të këtij ndryshimi ishte 18.5 mld lekë, gjë që ishte e pamundur që të mbulohej me një të ardhur tjetër.

Ora News,  07.11.2016