Publisher is the useful and powerful WordPress Newspaper , Magazine and Blog theme with great attention to details, incredible features...

Rreth Gazsjellësit Trans Adriatik (TAP)

TAP do të transportojë gaz natyror nga fusha gjigante e Shah Denizit II, në Azerbajxhan, në Europë. Tubacioni, i gjatë 878 km, do të lidhet me Gazsjellësin Trans Anatolian (TANAP) në kufirin turko-grek në Kipoi, duke kaluar përmes Greqisë dhe Shqipërisë dhe Detit Adriatik, përpara se të mbërrijë në brigjet e Italisë së Jugut.

Rruga që përshkon TAP-i mund të lehtësojë furnizimin me gaz të disa vendeve të Europës Juglindore, përfshirë Bullgarinë, Shqipërinë, Bosnjën dhe Hercegovinën, Malin e Zi, Kroacinë dhe të tjera. Dalja në tokë e TAP-it, në Itali, ofron mundësi të shumta për transportimin e mëtejshëm të gazit natyror të Kaspikut në disa nga tregjet më të mëdha europiane, si Gjermania, Franca, Britania e Madhe, Zvicra dhe Austria.

TAP-i do të nxisë zhvillimin ekonomik dhe krijimin e vendeve të punës përgjatë rrugës së tubacionit; ai do të jetë një burim i madh i Investimeve të Huaja Direkte dhe kjo nuk varet nga grante apo subvencione. Pas shitjeve të para të gazit në Gjeorgji dhe Turqi, të synuara për fundvitin 2018, prurjet e para në Europë do të fillojnë përafërsisht në fillimvitin 2020.

Struktura aksionere e TAP-it përbëhen nga BP (20%), SOCAR (20%), Snam S.p.A. (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) dhe Axpo (5%).

Disa fakte

Gjatësia – 878 km

  • Greqi 550 km, Shqipëri 215 km, Deti Adriatik 105 km; Itali 8 km (~1.5 km mikrotuneli në hyrjen në tokë)
  • Pika më e lartë: 1,800 metra në Shqipëri
  • Pika më e ulët: 820 metra në thellësi të detit

Kapaciteti

10 bcm/v, mjaftueshëm gaz për të furnizuar rreth 7 milionë familje.

Diametri: 48 inç (1.2 m) në pjesën tokësore; 36 inç (0.91 m) në pjesën detare.

  • Rasti Bazë: Dy stacione kompresorësh (një në Kipoi, Greqi dhe një në Fier, Shqipëri) dhe rrjedhje e kundërt fizike e integruar.
  • Rasti i zgjeruar: më shumë se 20 bcm/v kapacitet duke instaluar dy stacione të tjera kompresorësh, një në Serres, Greqi dhe një në Bilisht, Shqipëri.
  • 33 stacione Valvulash Bllokimi: 23 në Greqi, 9 në Shqipëri dhe 1 në Itali

Tubacioni

Rreth 53,000 tuba do të përdoren për ndërtimin e tubacionit me gjatësi prej 878 km

  • 32.000 tuba në Greqi
  • 12.000 tuba në Shqipëri
  • 8.750 tuba në pjesën detare
  • 660 tuba në Itali
  • Pesha e një tubi me gjatësi 18 metra (diametër 48 inç) është rreth 10 tonë
  • Pesha e tubave të çelikut është rreth 526,000 tonë (72 Kulla Eifel)
  • 126.000 tonë në Shqipëri, 215 km (17 Kulla Eifel)
  • 323.000 tonë në Greqi, 550 km (44 Kulla Eifel)
  • 72.000 tonë në pjesën detare (10 Kulla Eifel)
  • 5.000 tonë në Itali (thuajse 1 Kullë Eifel)
  • Volumi i përgjithshëm i kanaleve të gërmuara është 4.545.000 m³ (thuajse dy herë volumi i Piramidës së Keopsit në Egjipt)
  • 3.200.000 m³ në Greqi
  • 1.300.000 m³ në Shqipëri
  • 45.000 m³ në Itali

Logjistika

  • Tre sheshe kryesore magazinimi (MMY)
  • Durrës, Shqipëri – 90.000 m² (10 fusha futbolli)
  • Selanik, Greqi – 90.000 m² (10 fusha futbolli)
  • Kavala, Greqi – 80.000 m² (9 fusha futbolli)
  • Tre ngarkesat e para janë shkarkuar në Durrës (rreth 3.500 tuba), në prill të vitit 2016
  • Ngarkesa e parë (1.390 tuba dhe 73 bërryla) arritën në Shqipëri më 5 prill. Shkarkimi i një anijeje zgjat rreth një javë.
  • Grupi i parë i bërrylave të tubave do të dërgohen nga Brake (Gjermania Veriore) në MMY-të në Greqi me kamion
  • Trena që transportojnë rreth 80 tuba do të mbërrijnë në MMY-në e Selanikut nga vendndodhja e Kompanisë Corinth Pipeëorks (Greqia Jugore)

Lidhjet

TAP do të lidhet me: TANAP (Gazsjellësi Trans Anatolian), SRG në Itali, dhe planifikohet të lidhet me Interkonektorin Greqi-Bullgari (IBG) dhe Gazsjellësin Jonian Adriatik (IAP).

Afatet

Qershor 2015 – fillimi i punimeve të para të ndërtimit në Shqipëri

Prill 2016 – përfundimi i lidhjes së kontratave kryesore

Mesi i vitit 2016 – fillimi i ndërtimit të tubacionit dhe instalimeve mbi sipërfaqen e tokës

Dimër 2017/2018 – ndërtimi i tubacionit në pjesën detare

2019 (fundi) – përfundimi i ndërtimit dhe testimit

2020 – gazi i parë i TAP nis veprimtarinë

Rrugët Ndihmëse dhe Urat (Shqipëri)

  • Ndërtim dhe rehabilitim i rreth 100 km rrugë (~50% janë rrugë të reja ndihmëse, ~50% janë rrugë ekzistuese që rehabilitohen).
  • Ndërtimi i 2 urave të reja dhe rehabilitimi i 42 urave ekzistuese në rajonet e Korçës (lindje), Çorovodës (qendër) dhe Fier (perëndim).
  • Rreth 65% e punimeve për Rrugët Ndihmëse dhe Urat e miratuara është përfunduar (progresi i kombinuar i rrugëve dhe urave).

Procesi i Blerjes dhe Servitutit të Tokës (LEA)

Ndërmarrë në përputhje me standardet e Bankës Europiane për Rindërtim dhe Zhvillim (BERZH).

  • 19.060 ngastra toke: 10.170 në Greqi, 8.700 në Shqipëri dhe 190 në Itali.
  • Rreth 45.000 pronarë dhe përdorues toke.

Kontraktorët e TAP-it

  • Shoqëria e përbashkët (JV) Gener 2 dhe Sicilsaldo: kontraktor për rehabilitimin e Rrugëve Ndihmëse dhe Urave në Shqipëri.
  • RMA: furnizimi i valvulave me sfera me diametër të madh dhe aktivizuesve
  • Siemens AG: furnizimi i njësive të kompresorëve me turbo për turbinat e gazit
  • Industria Meccanica Bassi dhe Nuova Giungas: fashaturat, bërrylat izolues dhe pritësit e sondave pastruese
  • Salzgitter Mannesmann International GmbH: tubat e linjës në pjesën tokësore (270 km) dhe bërrylat, si dhe tubat e linjës në pjesën detare (110km)
  • Corinth Pipeworks S.A.: tubat e linjës në pjesën tokësore (495km)
  • Enereco S.p.a. dhe Max Streicher S.p.a.: EPC e tubacionit në pjesën tokësore (Itali)
  • Renco S.p.a.: EPC e Terminalit Pritës të Gazsjellësit (Itali)
  • Bonatti S.p.A dhe J&P AVAX S.A dhe SPIECAPAG: EPC e ndërtimit në pjesën tokësore (Greqi dhe Shqipëri)
  • Saipem SpA: EPCI për pjesën detare

Revista Monitor,  30.05.2016